Registrace

Mladý jezdec se slibnou budoucností v trialu

Publikováno 26. června 2017

Baskický jezdec se stal největší nadějí pro budoucnost španělského trialu a má talent, aby se dostal až na vrchol. Poté, co vyhrál Světový pohár FIM mistrovství světa FIM Trial World v roce 2014, Jaime Busto se připojil v tom stejném roce k týmu Repsol Honda. Od té doby soutěžil ve FIM Mistrovství Trial a X-Trial World a ve španělské trialovém mistrovství vedle Toni Bou a Takahisa Fujinami. Ve svém druhém roce v týmu, Jaime skončil na zasloužený šestém místě.

Mladý jezdec se slibnou budoucností v trialu


Hovořili jsme s ním na blogu Repsol týmu.

1. Ahoj Jamie, co si myslíte o sezóně, která právě skončila?

Ahoj všichni. No, myslím, že začala docela dobře. Na začátku jsem byl  opravdu motivován a myslel jsem, že vše půjde skvěle, ale upřímně řečeno, nedosáhl jsem cílů, které jsem si předsevzal. Ale nabyl jsem hodně zkušeností, které mi určitě pomůžou se zlepšit v příštím roce.

 2. Jak jste skončil na mistrovství světa? Co jste se naučili v této sezoně?

I když jsem skončil znovu na šestém místě, myslím, že jsem se zlepšil v mnoha ohledech. Myslím, že jsem klidnější v non-stop sekcí; loni byli pro mě opravdu těžké. Také jsem se naučil od svých týmových kolegů, z týmu Repsol Honda, Fujiho a Toniho, jak nejlépe čelit závodům s pozitivním přístupem. 

 3. Které GP máš nejraději a proč? 

Tento rok jsem se cítil skvěle hned v několika závodech, ale cítil jsem se nejlépe v Andoře. Moc se mi líbila trasa a jednotlivé sekce. Měl jsem opravdu dobrý čas. Dokončil jsem sedm závodů na čtvrtém místě, jen mi chybí stupeň vítězů. Ve Francii jsem dojel stejně s Toni Bou, který vyhrál na body.

 
 
 
 

4. Je vytrvalost důležitá ve venkovním zkušebním šampionátu?

Ano, ale to všechno už začíná přípravou. Musíte být vytrvalý v tréninku stejně, jako v závodech. Účast v Grand Prix, vyžaduje jak fyzickou, tak technickou přípravu na motorce. 
 
5. Jak se připravuješ na sezonu? Jaký je tvůj tréninkový plán?

Každý jezdec má svůj vlastní způsob přípravy. Jsem zvyklý trénovat na motorce čtyři až pět hodin denně. Kombinuji to s cvičením v posilovně – někdy až několikrát týdně.

6. Jaké jsou tvé cíle pro příští sezónu?

Chci získat lepší výsledky. Není žádným tajemstvím, že chci skončit mezi prvními třemi v mistrovství světa.

7. Jaký je to pocit mít podporu významné značky jako Repsol?

Je to opravdu důležité, abychom měli podporu silné značky, jako je Repsol, která má za sebou velký tým. Je to opravdu uklidňující vědět, že máme ty nejlepší maziv a paliva. 

8. Co si myslíš, že jsou nejdůležitější částí motorky? Jak ti maziva můžou pomoci v závodech?

Existuje mnoho důležitých částí, ale nejdůležitější je bezesporu motor. Dobrý motorový olej a nejlepší benzín, jsou podstatou úspěchu. Vše musí fungovat skvěle. Používáme také řetězové spreje, plastická maziva a víceúčelové oleje, tak aby vše běželo hladce.

 
 
 
 

9. Co by byla tvoje rada ostatním mladým závodníkům v trialu?

Chcete-li získat zkušenosti v trialu, musíte být opravdu odhodlaní. Musíte tomu věnovat spoustu času a obětovat prakticky všechno. Trial je velmi obtížný sport. Věci nejdou vždy samy a napoprvé. K tomu abyste byli úspěšní je potřeba opravdu hodně trénovat.

 
10. Kdo tě inspiroval nejvíce? 

Jsem z Baskicka, a bohužel, nejsou tam žádní velcí zkušení šampioni trialu jako třeba v Katalánsku. To je také důvod, proč mě rodiče brali závodit do Katalánska. Když jste mladí rodiče mluví o tom či onom, ale když jsem se setkal s Toni Bou, chtěl jsem být jako on. Teď mám to štěstí být ve stejném týmu, ale to, co se mi líbilo, když jsem byl ještě dítě, bylo, že má odvahu soutěžit s vítězi.

 

Sleduj nás